Tuesday, April 30, 2013

Mood Balik Kampung Halaman

Assalamualaikum w.b.t

salam 1 Malaysia

Bestnya dpt balik kg kn??? aku dah setahun duk d peratauan ne..n dah setahun juga aku tak balik ke kg halaman ku iaitu Felda Sahabat 1, Lahad Datu, Sabah.... hurm,, lucu jgk bila org2 kat cni tnya aku balik mana.... mesti dorg terkejut,,, ya la,, kn tempat aku tu bekas tempat perang hari tu,, kg tu dkat je dgn uma aku,, tp syukur Alhamdulliah family n kg ku dlam keadaan ok kat sana.. siap ke nasihat lg oleh lecture.. Sir Edmund said " Next sem break you cannot go back to your hometown??? just stay here (UPSI)... haaaahhh tekejut aku,, aku pun ckp la dgn sir, "Sir,,tmpt sya still ok lagi,,".. then satu kelas gelakkan aku bila lecture ckp mcm 2.. pastu Puan Marlini plak pun sempat g pesan kat aku... dia My Febret Lecture... dia ajar subjek Fonetik dan Fonologi Bahasa Melayu,, time dlm kelas hari aku, wina n puaneswary duduk kat belakang sbb nak bincang skit tugasan yng Pn.Marlini suh 2,, then dlm2 bincang tu, kami pun sempat jgk la bertanya bila balik,, aku pun jwb la yg aku balik rabu nnt balik mengundi,, rupanya perbualan kami telah didengari oleh Pn Marlini,, dengan perlahan dia datang ke tempat kami,, kami pun dengan selamba n muka poyo buka buku n pura2 la berbincang konon,, then
 Pn.Marlini tnya dengan aku,, dia tnya ... "Nanti balik mengundi, kawasan parlimen mana??
aku pun menjawab "erm saya mengundi kwasan parlimen Silam,""
Pn Marlini terkejut sbb mungkin dia xpena dgr kot.. aku pun ckap la, area Lahad Datu sana..
Pn Marlini mcm sedikit tergelak,, dia ckp la "Owh kawasan perang tu ke?? aku pun mengiyakan jgk la...
then dia pun teruskan dengan perbualan kami " erm kalau jumpa abg sya kirim salam kat dia ya"
aku punya terkejut besar time tu.. "owh abg puan bertugas kat sna ke? dh berapa lama?".. dia menjawab
"dh 3bulan dh".. dia bagi nasihat kat aku,, lau balik sana hati2 ya,, hehe...
best kn lecture aku ne,, aku minat sgt kat dia,, aku rasa semua lecture UPSI best2 sgt,, suma friendly,, bertuah aku dapat sambung blja kat cni.. Alhamdulillah...

Sebelum balik kg,, sempat lagi posing gmabr dgn housemate yang satu Malaysia ne,,,



Kami 1 Malaysia : Agnes, Aku, Parimala (Amisha Perry)










No comments:

Post a Comment